Naslov Razvoj sportskog turizma
Naslov (engleski) Development of sport tourism
Autor Mihaela Gazdek
Mentor Aljoša Vitasović (mentor)
Član povjerenstva Mauro Dujmović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Aljoša Vitasović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tamara Floričić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković") Pula
Datum i država obrane 2019-09-23, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Trgovina i turizam
Sažetak Turizam i sport međusobno su povezane društveno ekonomske pojave. Novi turistički oblik sportski turizam obuhvaća za motiv putovanja sport. Sportska aktivnost je sve češći razlog odmora, ali i načina života današnjeg čovjeka. Sportski turizam zato obuhvaća uloge korisnika od vrhunskih sportaša, rekreativaca do pasivnih gledatelja. Pruža mnogobrojne posredne i neposredne koristi destinacijama koje ga svrstavaju u vlastite strateške i razvojne planove. Osim svjetski poznatih sportskih događaja: Olimpijskih igara, Svjetskog nogometnog prvenstva, Vogalonga ili Super Bowla, sportski turizam razvio se u Hrvatskoj kroz veće sportske manifestacije (Snow Queen Trophy, Croatia Open Umag, Run Croatia), ali i sportsku rekreaciju (Bike park Rabac, Istrian Wine Run). Kao novi oblik na nacionalnoj razini ima veliku mogućnost razvoja kroz zimski ili ljetni sportsko-rekreacijski turizam, ali i izgradnju turističkih centara (primjerice u Istri). Za razvoj u budućnosti važna je implementacija sportskog turizma unutar drugih selektivnih oblika radi stvaranju inovativnog sportskog sadržaja kroz izgradnju sportskih hotela ili fitnes kampova.
Sažetak (engleski) Tourism and sport are interrelated socio-economic occurrences. The new form of sports tourism includes sport as a motive for traveling. Sporting activity is an increasingly common reason for vacation, but also a way of life for modren men. Sport tourism therefore encompasses customers from top athletes, recreational players to passive spectators. It provides numerous direct and indirect benefits to destinations that place it in their own strategic and development plans. In addition to world-renowned sporting events: the Olympics, the World Cup, Vogalong or the Super Bowl, sports tourism has developed in Croatia through major sporting events (Snow Queen Trophy, Croatia Open Umag, Run Croatia), but also sports recreation (Bike Park Rabac, Istrian Wine Run). As a new form at the national level, it has a great potential for development through winter or summer sports and recreational tourism, as well as the construction of tourist centers (for example in Istria). For future development, it is important to implement sports tourism within other selective forms to create innovative sports content through the construction of sports hotels or fitness camps.
Ključne riječi
sportski turizam
razvoj sportskog turizma
svjetske manifestacije
Olimpijske igre
Svjetsko nogometno prvenstvo
Super Bowl
Vogalonga
Snow Queen Trophy
Croatia Open Umag
Run Croatia
sportska rekreacija
Istra Bike
Istrian Wine Run
sportski hoteli
fitnes kampovi
Ključne riječi (engleski)
sports tourism
development of sports tourism
world events
Olympic Games
World Cup
Super Bowl
Vogalonga
Snow Queen Trophy
Croatia Open Umag
Run Croatia
sports recreation
Istria Bike
Istrian Wine Run
sports hotels and fitness camps
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:976517
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financijski management, Marketinško upravljanje, Management i poduzetništvo, Turizam i razvoj, Poslovna informatika, Informatički menadžment Smjer: Turizam i razvoj Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra poslovne ekonomije (mag.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-12-10 10:49:09