Naslov Uporaba informacijsko-komunikacijskih tehnologija u visokoškolskoj nastavi
Naslov (engleski) The use of information and communication technologies in higher education
Autor Ivana Marić
Mentor Nevenka Tatković (mentor)
Mentor Marina Diković (komentor)
Član povjerenstva Ivan Pogarčić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Nevenka Tatković (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marina Diković (član povjerenstva)
Član povjerenstva Sven Maričić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet informatike u Puli) Pula
Datum i država obrane 2019-09-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Informacijski sustavi i informatologija
Sažetak U radu se obrađuje primjena informacijske i komunikacijske tehnologije u nastavi u visokoškolskim ustanovama, pri čemu se nastoji objediniti primjena kroz sve aspekte i mogućnosti koje nudi suvremena tehnologija i suvremena primjena računala. Pri tome se promatraju mogućnosti IKT-a u svakodnevnoj nastavi kao pomoć pri obrazovanju i predavanju, kao alati za samoprocjenu studenata, kao sredstvo za borbu protiv plagiranja te kao inteligentni tutorski sustavi kroz koje svaki student može samostalno razvijati svoje znanje. Predstavlja se izbor nekoliko alata najičešće upotrebljavanih u nastavi. Zatim ćemo se upoznati s uporabom digitalnih sadržaja u nastavnom procesu, te s načinom korištenja interaktivnog računalnog softwera u svrhu e-laboratorija. Nadalje, opisana je multimedijski komunikacija, a kao zasebno poglavlje navodi se analiza najpoznatija komponente izvođenje nastavnog procesa – Virtualno obrazovanje. Posljednja tema teorijskog djela objašnjava sustave obrazovanja IKT-a od kojih ćemo vidjeti inteligentne tutorske sustave, sustave za detekciju plagijata te nama najbitniji sustav Moodle koji je najizastupljeniji u visokoškolskom obrazovanju. Sustav Moodle koji se koristi na hrvatskim fakultetima predstavljen je kao primjer uspješnog alata za nastavu. Prikazuju se i temeljne mogućnosti i ograničenja ovog sustava. U sklopu rada provelo se istraživanje o mišljenju studenata o procjeni zastupljenosti, o uporabi i zadovoljstvu primjenom IKTa u nastavi. Nastojat će se prepoznati koliko su ispitanici upoznati s ovim alatima te koliko ih svakodnevno koriste u školstvu. Također, istražit će se njihova očekivanja na daljnju primjenu IKT-a u nastavi.
Sažetak (engleski) This document deals with the application of information and communication technology in teaching in higher education institutions, with the aim of integrating the application through all aspects and opportunities offered by modern technology and modern application of computers. In doing so, they look at the possibilities of ICT in everyday teaching as an aid to education and teaching, as tools for students' self-assessment, as a means of combating plagiarism, and as intelligent tutoring systems through which each student can independently develop their knowledge. A selection of several tools commonly used in teaching is presented. Then we will be introduced to the use of digital content in the teaching process and how to use interactive computer software for e-lab purposes. Furthermore, multimedia communication is described and an analysis of the most well-known component of teaching process execution - Virtual Education, is given as a separate chapter. The last topic of the theoretical part explains the ICT education systems, of which we will see intelligent tutoring systems, plagiarism detection systems and the most important Moodle system to us, which is the most represented in higher education. The Moodle system used by Croatian colleges is presented as an example of a successful teaching tool. The basic capabilities and limitations of this system are also presented. As part of the paper, a survey was conducted on students' opinions on the assessment of use, use and satisfaction with the use of ICT in teaching. An effort will be made to identify how familiar the respondents are with these tools and how much they use on a daily basis in education. Also, their expectations for further use of ICT in teaching will be explored
Ključne riječi
informacijska i komunikacijska tehnologija
IKT
nastava
virtualno obrazovanje
alati
Moodle
Ključne riječi (engleski)
information and communication technology
ICT
teaching
virtual education
tools
Moodle
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:700718
Studijski program Naziv: Informatika; smjerovi: Informatika i Nastavni smjer informatike, Informatika, Nastavni smjer informatike Smjer: Informatika i Nastavni smjer informatike Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistr/magistra edukacije informatike (mag. educ. inf.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-06-07 07:54:29