Naslov Uloga učitelja u razvoju samopouzdanja djeteta rane školske dobi
Naslov (engleski) Teacher's role in development of self-confidence of the child at early school age
Autor Marcela Marguč
Mentor Slavica Šimić Šašić (mentor)
Član povjerenstva Slavica Šimić Šašić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Mira Klarin (član povjerenstva)
Član povjerenstva Violeta Valjan Vukić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja) (Odsjek za učitelje) Zadar
Datum i država obrane 2018-11-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija školska psihologija i psihologija obrazovanja
Sažetak Slunjski (2013) je samopouzdanje definirala kao skup vještina koje nas potiču da ustrajemo u svojim nastojanjima, a Miljković i Rijavec (2002) smatraju kako je samopouzdano dijete sposobno razmišljati, donositi odluke i rješavati probleme. U uvodu ovoga rada napisano je kako je povratna informacija koju dijete dobije od roditelja, učitelja, prijatelja, trenera, odnosno značajnih drugih itekako važna i jedan je od čimbenika koji utječu na razvoj samopouzdanja, a događaji iz djetinjstva i mladosti također imaju svoju ulogu u oblikovanju samopouzdanja i samopoštovanja. Upravo zbog toga je učiteljeva uloga značajna i prisustvo pozitivne ili odsustvo negativne povratne informacije razvija sve aspekte samopouzdanja, samopoštovanja, a osim toga, njome učitelj potiče i bolji školski uspjeh. Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati povezanost učiteljske povratne informacije i samopouzdanja i samopoštovanja učenika. Ispitanici su bili učenici četvrtih razreda osnovnih škola na području Zadarske županije. Sudjelovalo je 246 učenika, od toga 122 djevojčice i 119 dječaka. Za potrebe istraživanja konstruiran je mjerni instrument koji se sastoji od skale za mjerenje učiteljskih povratnih informacija, skale samopouzdanja i skale samopoštovanja (Vizek-Vidović i Kuterovac-Jagodić, 1996). Rezultati su pokazali da je u toj dobi samopouzdanje i samopoštovanje učenika visoko, te da je pozitivna povratna informacija više zastupljena od negativne povratne informacije. Također, utvrdili smo da se u toj dobi dječaci i djevojčice ne razlikuju u samopouzdanju i samopoštovanju, te smo došli do zaključka da su pozitivna povratna informacija, negativna povratna informacija i školski uspjeh značajni prediktori svih aspekata samopouzdanja, samopoštovanja i spremnosti učenika na traženje pomoći.
Sažetak (engleski) Slunjski (2013) defined self-confidence as a set of skills that encourages us to preserve in our efforts, Miljković and Rijavec (2002) consider a self-confident child to be able to think, make decisions and solve problems. In addition, in the introduction to this paper, it is written that the feedback that child receives from parents, teachers, trainers or significant others is very important and is one of the factors that influence the development of self-confidence, and events that happened in childhood and youth also play a role in shaping self-confidence and self-esteem. Precisely because of this the teachers’ role is significant and the presence of positive, and absence of negative feedback, develops all aspects of self-confidence and self-esteem, and besides, with it, the teacher also encourages better school achievements. The purpose of this research was to test the correlation between teacher’s feedback and self-confidence and self-esteem of students. The examinees were students of the 4th grade of elementary schools in Zadar County. 246 students participated, of which 122 were girls and 119 boys. For research purposes we designed a measuring instrument which consists of measurement scale for teacher, self-confidence scale and self-esteem scale (Vizek-Vidović i Kuterovac-Jagodić, 1996). The results showed that in this age self-confidence and self-esteem of the students are high, and that positive feedback is more represented than negative feedback. We also found that in this age boys and girls do not differ in self-confidence and self-esteem, and we concluded that positive feedback, negative feedback, and school success are significant predictors of all aspects of self-confidence, self-esteem and willingness of students to seek help.
Ključne riječi
akademsko samopouzdanje
socijalno samopouzdanje
samopoštovanje
pozitivna povratna informacija
negativna povratna informacija
Ključne riječi (engleski)
academic self-confidence
social self-confidence
self-esteem
positive feedback
negative feedback
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:803008
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-11-30 14:29:25