Naslov Budućnost turoperatora u 21. stoljeću
Naslov (engleski) The future of tour operators in 21st century
Autor Antonija Grgić
Mentor Vinko Bakija (mentor)
Član povjerenstva Gabrijela Vidić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Vinko Bakija (član povjerenstva)
Član povjerenstva Šime Knežević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za turizam i komunikacijske znanosti) Zadar
Datum i država obrane 2020-09-10, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Trgovina i turizam
Sažetak Tema ovog rada su turoperatori i posredovanje u turizmu. Drugim riječima, usporedba turizma i njegovog posredovanja u 20. stoljeću i u 21. stoljeću. U prvom dijelu pobliže je opisan turizam 20.stoljeća, njegov nastanak, karakteristike (među kojima se ističe masovnost) i značenje posredovanja. Posredovanje kao sam čin, olakšalo je isporuku i prodaju turističkih proizvoda i usluga, te shodno tome pospješilo poslovanje unutar turizma. Nadalje, u radu su spomenuti i obrađeni najvažniji turoperatori u 20.stoljeća te je dan prikaz njihovog stanja na tržištu danas. Među turoperatorima posebno je istaknut TUI, koji je sve do danas zadržao titulu najuspješnijeg turoperatora. U drugom dijelu rada pojašnjen je razvoj turoperatora, kao i preinake nastale u turističkom sustavu kao posljedica promjene u potražnji suvremenog turista. Kako svaka medalja ima dvije strane, tako i turizam među mnoštvom pozitivnih aspekata broji i one negativne. Od pozitivnih, izdvojeni su specifični oblici turizma i strategija pro- poor turizma. Spomenuti specifični oblici prepoznati su kao važan faktor u borbi za minimiziranje negativnih učinaka. Dodatno, među pozitivnim stranama istaknula se i važnost borbe za održivi turizam. S druge strane, neka od ograničenja turizma su: zagađenja, kruzing turizam, nedostaci kvalificirane radne snage i problemi smještajnih kapaciteta. Kao problem smještajnih kapaciteta uočen je višak privatnog smještaja, a manjak hotela. U cilju prikaza dublje tematike tog problema podrobno su opisane obje vrste smještaja. Naposljetku, kako sudbina turoperatora ovisi o budućnosti turizma, opisane su očekivane promjene turizma u narednim razdobljima, te su iste implicirane na poslovanje turoperatora.
Sažetak (engleski) The topic of this paper is tour operators and mediation in tourism. That is to say, a comparison of tourism and its mediation in the 20th century and the 21st century. The first part, in more detail, illustrates the tourism of the 20th century, its origin, characteristics (among which the widespread stands out) and the essence of mediation. Mediation, as an act itself, facilitated the delivery and sale of tourist products and services, and consequently improved business within tourism. Furthermore, the writing names and addresses the most important tour operators in the second half of the 20th century and proffers an overview of their situation on the market today. Among tour operators, TUI is especially prominent, which has retained the title of the most successful tour operator to this day. The second part of the paper explains the development of tour operators, accompanied by the developments that have occurred in the tourist system as a consequence of the change in the demand of the modern tourist. As each medal has two sides, so tourism among the many positive aspects counts the negative ones. Of the positive ones, specific forms of tourism and pro-poor tourism strategies were singled out. The stated specific forms have been perceived as an important factor in the fight to minimize the negative effects. Likewise, the importance of the fight for sustainable tourism was highlighted amongst the positive aspects. On the other hand, some of the limitations of tourism are: pollution, cruising tourism, shortages of skilled labor and problems of accommodation capacity. Excess of private accommodation and lack of hotels were marked as a problem of accommodation capacities. To present a broader topic of this problem, both types of accommodation are described in particular. Finally, as the fate of tour operators depends on the future of tourism, the expected changes in tourism in the coming periods are defined, and they are referred to the business of tour operators.
Ključne riječi
turoperatori
posredovanje
turizam
Ključne riječi (engleski)
tour operators
mediation
tourism
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:057762
Studijski program Naziv: Kultura i turizam Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) kulture i turizma (univ. bacc. turism. cult.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-10-02 11:54:13