Naslov Popularno znanstvene teme u spoznajnoj slikovnici
Naslov (engleski) Topics of popular science within picture books
Autor Ivana Jozić
Mentor Drahomira Cupar (mentor)
Član povjerenstva Martina Dragija Ivanović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Drahomira Cupar (član povjerenstva)
Član povjerenstva Mate Juric (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za informacijske znanosti) Zadar
Datum i država obrane 2021-10-06, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Knjižničarstvo
Sažetak Pod pojmom „popularno znanstvene teme“ u spoznajnoj slikovnici u ovome radu misli se na sve slikovnice koje su obrazovnog karaktera i tiču se tema vezanih uz razna područja znanosti kao što su biologija, fizika, geografija, povijest, matematika, astronomija i slično. Zbog nedovoljne istraženosti, nedostatka informacija i upućenosti u iste, slikovnice su i dalje često podcijenjene i ne smatraju se „ozbiljnim čitateljskim materijalom“. Nakladnička produkcija u posljednjih nekoliko godina ukazuje na povećan interes za proizvodnju originalnih, ali i prijevode kvalitetnih slikovnica na hrvatski jezik. Osim što su se pojavile i slikovnice za odrasle, porastao je i broj naslova koji nisu isključivo namijenjeni djeci predškolske dobi. U ovome radu istražuju se mogućnosti uporabe tzv. spoznajne slikovnice sa popularno znanstvenom temom u nastavi nižih razreda osnovne škole. Proučit će se obilježja spoznajne slikovnice i primjerenost uporabi u nastavi u nižim razredima osnovne škole. Također će se istražiti koliko je u posljednjih pet godina (2015. – 2019.) ukupno objavljeno slikovnica i koliki udio slikovnica smatramo spoznajnim sa popularno znanstvenom temom. Istraživanje će se provesti uz pomoć analize liste dobrih knjiga za djecu, mlade i roditelje na stranici Hrvatskog knjižničarskog društva za navedeno razdoblje.
Sažetak (engleski) The term “popular scientific topics“ in the cognitive picture book in this paper refers to all picture books that are educational in nature and relate to topics related to various fields of science such as biology, physics, geography, history, mathematics, astronomy, etc. Due to insufficient research, lack of information and knowledge of the same, picture books are still often underestimated and are not considered "serious reading material". Publishing production in the last few years indicates an increased interest in the production of original, but also translations of quality picture books in Croatian. In addition to the picture books for adults, the number of titles that are not exclusively intended for preschool children has also increased. This paper investigates the possibilities of using the so-called cognitive picture books with a popular scientific topic in the teaching of lower grades of primary school. The characteristics of the cognitive picture book and the appropriateness of its use in teaching in the lower grades of primary school will be studied. It will also be investigated how many picture books have been published in the last five years (2015-2019) and what share of picture books we consider cognitive with a popular scientific topic. The research will be conducted with the help of an analysis of the list of good books for children, youth, and parents on the website of the Croatian Library Association for the period previously mentioned.
Ključne riječi
slikovnica
spoznajna slikovnica
obrazovanje
nastava
Ključne riječi (engleski)
picture books
cognitive picture books
education
teaching
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:025827
Studijski program Naziv: Informacijske znanosti (jednopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) informacijskih znanosti (univ. bacc. inf.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-04-19 16:29:44