Naslov Meta-narrative in BioShock games
Naslov (hrvatski) Meta narativ u BioShock igrama
Autor Petra Vujica
Mentor Zlatko Bukač (mentor)
Član povjerenstva Vesna Ukić Košta (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Emilia Musap (član povjerenstva)
Član povjerenstva Zlatko Bukač (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za anglistiku) Zadar
Datum i država obrane 2023-09-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija Anglistika
Sažetak This bachelor thesis focuses on the immersive meta-narrative and commentary featured across all three games in the BioShock franchise while comparing the evolution of video game stories to traditional media of books and movies. It defines the notion of meta-narrative and all of its characteristics that are present in the games such as the use of the art direction, the musical component, environmental storytelling, immersion aspect through the first person perspective, etc. Original BioShock was groundbreaking at the time due to its thought-provoking nature and multiple endings while also questioning the player's agency and freedom. Although less critically acclaimed, BioShock 2 impressively corrected all the faults of its predecessor, and expanded its choices regarding multiple endings, and shed a spotlight on the philosophy of individualism, collectivism, and the meaning of free will. Finally, BioShock Infinite, through multiverse theory and quantum mechanics ironically commented on the deterministic nature of video games and singularity of choice while connecting all three games in a cohesive unit, expanding out of its game media to uniquely address players and their role in the games they play through the act of immersion and interactivity.
Sažetak (hrvatski) Ovaj diplomski rad usredotočuje se na imerzivnu meta-naraciju i komentare koji se pojavljuju u sve tri igre u franšizi BioShock, uspoređujući evoluciju priča u videoigrama s tradicionalnim medijima knjiga i filmova. Definira pojam meta-narativa i sve njegove karakteristike koje su prisutne u igrama kao što su korištenje umjetničkog pravca, glazbene komponente, pripovijedanja kroz okoliš, aspekt uranjanja kroz perspektivu prvog lica itd. Originalni BioShock bio je revolucionaran u svoje vrijeme zbog prirode koja potiče na razmišljanje i zbog svojih višestrukih završetaka, dok je također dovodio u pitanje agenciju i slobodu igrača. Iako manje hvaljen od strane kritičara, BioShock 2 impresivno je ispravio sve nedostatke svoga prethodnika, proširio svoje izbore u pogledu višestrukih završetaka i bacio pozornost na filozofiju individualizma, kolektivizma i značenja slobodne volje. Konačno, BioShock Infinite je kroz teoriju multiverzuma i kvantnu mehaniku ironično komentirao determinističku prirodu videoigara i singularnost izbora povezujući sve tri igre u kohezivnu cjelinu, šireći se izvan medija igre kako bi se jedinstveno obratio igračima te njihovoj ulozi u igrama koju igraju kroz čin uranjanja i interaktivnosti.
Ključne riječi
Meta-narrative – player agency- storytelling media- Choices – Hermeneutic Horizon – Jack -Subject Delta – Booker DeWitt -Elizabeth Comstock – Plot twist – Multiverse
Ključne riječi (hrvatski)
Meta narativ– agencija igrača- mediji za pripovijedanje- Izbori – Hermeneutički horizont – Jack -Subject Delta – Booker DeWitt -Elizabeth Comstock – Zaplet – Multiverzum
Jezik engleski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:883475
Studijski program Naziv: Anglistika (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: prijediplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) engleskoga jezika i književnosti (univ. bacc. philol. angl.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-10-07 07:08:31