Naslov UTJECAJ I MANIPULACIJE MEDIJA U PREDIZBORNIM KAMPANJAMA
Naslov (engleski) Influence and manipulation of the media in election campaigns
Autor Fran Borna Urban
Mentor Dorotea Milas (mentor)
Član povjerenstva Goran Luburić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Neven Šipić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Poslovno veleučilište Zagreb Zagreb
Datum i država obrane 2021-03-04, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Masovni mediji
Sažetak Kada im se pruži pravo izbora ljudi si daju ekskluzivno pravo prihvaćanja samo svojeg stava i mišljenja što može imati razne posljedice kada im se predstavi pravo donošenja političkih odluka koje se tiču svih stanovnika neke cjeline. U predizbornim kampanjama mediji se koriste kao glavni komunikacijski kanal, najčešće jednosmjerni za formiranje javnog mišljenja u korist stvaranja pravovaljane slike kandidata u očima birača. Mediji kao ključni komunikacijski kanal imaju važnu zadaću prenijeti istinite informacije o kandidatima ali pokazalo se da je upravo to mjesto gdje nastaju najveće manipulacije u svrhu prilagođavanja i formiranja javnih mišljenja u nečiju korist. Nekada je dovoljno samo jednom objaviti krive informacije da se napravi nepopravljiva šteta suparničkom kandidatu što se ne može popraviti kasnijim formalnim isprikama i ispravljanjima pogrešnih navoda na što su naravno spremni brojni mediji.
Mediji koji služe kao kanal širenja takvih pogrešnih informacija u cilju manipulacije javnog mišljenja su sredstvo, tj. alat pod nečijom kontrolom. Takva kontrola medija može biti postignuta financijskim utjecajem, ucjenjivanjem ili pak nečim trećim. Kada se govori o integritetu medija, svi mediji šire informacije na način da prikupe čim više čitatelja, gledatelja, tj. pratitelja te su i sami nekada skloni širenju lažnih informacija u korist marketinga. Takva vrsta »fake news« u svrhu prikrivenog oglašavanja također može dovesti do manipulacije javnog mišljenja, a da nije pod kontrolom neke političke opcije. Svrha mijenjanja istinite slike kandidata kako bi se pogodovalo nekom od njih nije novost te je svakodnevnica, ne samo u nerazvijenim zemljama, nego i u najrazvijenijim zemljama modernoga svijeta te predstavlja jedan od glavnih problema demokracije. Manipuliranje informacijama u komunikacijskom kanalu može biti pokrenuto od raznih interesnih skupina pomoću raznih alata ali nije nužno da u svakom slučaju željeni cilj bude postignut te se može izazvati kontra-efekt.
Sažetak (engleski) When they are given the right to choose, people are given the exclusive right to accept only their views and opinions, which can have various consequences when the right to make political decisions concerning all the inhabitants of a whole is presented. In election campaign media, they are used as the main communication channel, most often one-way to form public opinion in favor of creating valid images of candidates in the eyes of voters. The media, as a key communication channel, has the important task of transmitting true information about candidates or indicators at the very place where the greatest manipulations take place in order to adjust and form public opinions in someone's favor. Sometimes it is enough to publish false information only once to do irreparable damage to a rival candidate, which cannot be corrected by later formal apologies and corrected misstatements, which of course many media outlets are ready for.
The media that serve as a channel for spreading such misinformation in order to manipulate public opinion is a means, a tool under someone's control. Such control of the media can be achieved through financial influence, learning or something else. When it comes to media integrity, all media disseminate information in a way that gathers as many readers, viewers, and followers as possible, and they themselves are sometimes prone to spreading false information in favor of marketing. This type of fake news for the purpose of surreptitious advertising can also lead to the manipulation of public opinion without being controlled by some political options. The purpose of changing the true images of candidates to suit some of them is not a novelty that is everyday, not only in underdeveloped countries, but also in the most developed countries of the modern world which is one of the main problems of democracy. Manipulation of information in the communication channel can be initiated by various stakeholders using various tools, but it is not necessary that in any case the desired goal is achieved and a counter-effect can be caused.
Ključne riječi
predizborne kampanje
mediji
manipulacija
komunikacijski kanali
javnost
Ključne riječi (engleski)
election campaigns
media
manipulation
communication channels
public
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:180:269301
Studijski program Naziv: Marketing i komunikacije Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) marketinga i komunikacija (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-04-13 08:41:00